Runningtherapie

_DSC0218
schoenen
Wil jij ook minder zitten en meer bewegen? En kom je zelf moeilijk tot beweging?
Dan is Runningtherapie mogelijk iets voor jou!

 

Wat is Runningtherapie?

Runningtherapie is hardlopen met een lage hartslag met als doel je algehele conditie te verbeteren, en (meer) plezier te beleven aan bewegen. Runningtherapie draagt bij aan sneller herstel van stressgerelateerde klachten en zorgt voor een algeheel beter gevoel. Dit positieve gevoel wordt veroorzaakt door alle “stofjes” die aangemaakt worden in je hersenen. Een sessie duurt ongeveer een uur. In dat uur is er aandacht voor ademhaling, lichaamsbewustzijn, plezier en zelfvertrouwen.

Runningtherapie kan individueel maar ook in een groep van maximaal 4 deelnemers.

Wat levert het op?

Wanneer je bijvoorbeeld last hebt van somberheid, lusteloosheid, stress of andere (psychische) klachten, dan helpt regelmatig (hard-)lopen om deze klachten structureel te verminderen. Runningtherapie is ook een goede aanvulling op gesprekspsychotherapie en/of medicatie.

  • Rust in je hoofd;
  • lekkerder in je vel;
  • beter slapen;
  • betere algehele conditie;
  • beter zelfbeeld en zelfvertrouwen;
  • beter omgaan met belasting en belastbaarheid;
  • beter functioneren van ademhaling, hart en bloedvaten;
  • minder lichamelijke klachten

 

vitaliteit, hardlopen, training

Ervaringen

"Door tijdens de trainingsmomenten te vertragen en stil te staan bij mijn eigen lijf en energie, heb ik ervaren waarom het belangrijk is om me allereerst op mijzelf te richten en van daaruit keuzes te maken. Keuzes over hardloopafstanden, keuzes over momenten van rust en momenten van contact.

Ik vond het fijn (en gezellig!) om met Lucie te trainen. Fijn omdat ze me leerde om met een andere focus naar de sport te kijken. Niet naar doelen in de vorm van afstanden en hoeveelheden, maar als bron van kracht en energie."